Wat doen wij?
Recruitmentmarketing

Stap 1: inventarisatie
Functieprofiel verwerken
Aan het begin van de campagne is het zaak om een functieprofiel te maken via een intake. Dit houdt in dat we samen met ons contactpersoon de vacature en alle kenmerken van de perfecte kandidaat bespreken. Wat leidt tot een goede kandidaat? Wat is de reden van solliciteren? Welke verschillende vereisten zijn benodigd? Dit soort vragen worden beantwoordt in deze fase van de samenwerking en vanuit dit functieprofiel kunnen wij onze advertenties inrichten.
Stap 2: opstarten
Creatie advertenties en Perfectie systemen
Wanneer we het functieprofiel hebben geschetst, kunnen wij beginnen met de advertenties opzetten. Hiervoor hebben we alle bruikbare afbeeldingen, video’s en teksten nodig. Ook moeten we voordat we online kunnen gaan, de Facebook / Instagram accounts koppelen. Wij adverteren vanuit de naam van het bedrijf zodat de naamsbekendheid bevorderd wordt en de kwaliteit van de leads hoog is. Ook doen wij een check op de vacaturepagina op de site van het bedrijf, omdat de mensen op Facebook hier naartoe worden doorgestuurd. Hier optimaliseren we de vacaturetekst om zo veel mogelijk mensen te enthousiasmeren.


Stap 3: Online
Start campagne
Nu alles klaarstaat en de advertenties zijn gemaakt, kunnen we met één week live met de campagne. Nu worden alle advertenties getoond aan de mensen die voldoen aan de doelgroep. Denk daarbij aan: juiste opleiding, ervaring en reisafstand. Nu worden alle werkenden getarget, dus daarmee spreek je 100% van de functiespecifieke arbeidsmarkt aan.
Stap 4: optimalisatie
Aanpassen
Nadat de advertenties online komen, stromen de data en sollicitanten al binnen in een ATS-systeem dat wij aanleveren. Het is natuurlijk zaak om te anticiperen op deze data. Welke advertentie slaat aan en welke niet? Aan de hand van de data schakelen wij en passen wij bijvoorbeeld tekst, afbeelding of kenmerken van de doelgroep aan. Dit gebeurt twee keer in de week. Zo zitten wij er bovenop en spelen wij slim in op de resultaten.


Stap 5: succesvol resultaat
vervulling
Na afgesproken periode, meestal 30 dagen, heb jij als opdrachtgever voldoende sollicitanten binnengekregen. Deze neem je mee in het gebruikelijke proces. Door de hoge kwaliteit kun je één of meerdere van deze sollicitanten plaatsen en is de vacature vervuld. Op deze manier is iedereen tevreden en kunnen wij terugkijken op een mooie samenwerking! Dat smaakt natuurlijk naar meer!
Plan jouw gesprek in
Ben je op zoek naar nieuw talent, maar lijkt de perfecte kandidaat onvindbaar? Social media is de oplossing! Plan een gratis kennismakingsgesprek in om ons te spreken.